Spring til hovedindhold

Høll bliver et hul uden bus!

Fra "Gentænkning af den kollektive trafik"

Gå til projektet

Vedr. overvejelserne om ændring af rute 204.

Da vi for snart fem år siden flyttede til Høll, var transport ikke noget vi overhovedet havde med i vores overvejelser. For vi vidste at der gik bus fra Vejle over Børkop, Brejning, Gårslev og Høll/Hvidbjerg til Fredericia og retur. Altså var mulighederne for vores tre børn fine, når de om nogle år skulle videre fra folkeskolen og vælge ungdomsuddannelse i Vejle eller Fredericia. Ja, turen til Vejle tager godt nok næsten en time som det er i dag, men det tager vi med.

NU varsler i så alvorlige nedskæringer på Rute 204… Faktisk er vi - os fra Høll/Hvidbjerg slet ikke med i tankerne om en ny rute for Rute 204!

Mine bekymringer går på hvordan mine børn - der allerede til næste år begynder at afslutte folkeskolen - skal komme til Vejle eller Fredericia?

Planen der er fremlagt nu, tyder på at en bus fra Gårslev vil køre mod Vejle ca 6.52. Det betyder at min datter skal cykle (vel og mærke af yderst farlig vej med voldsomt nedsat sigtbarhed) til Gårslev. Hun skal hjemmefra 6.30. Hun lander i Vejle 7.45, hvorefter hun skal gå til uddannelsesstedet.

En transporttid på halvanden time. Og det samme når hun skal hjem igen. 15.40 er sidste bus der kører fra Vejle til Gårslev. Håber hun kan nå den…

Hun har ikke længere mulighed for at vælge uddannelse i Fredericia, da bussen ikke længere kører derind - heller ikke fra Gårslev.

Om tre år har jeg tre børn der hver skal bruge tre timer på transport - HVER dag… Godt de ikke skal bøvle med at have planer der kræver bus efter skole, for det har de da slet ikke tid og overskud til…

Her blot beskrevet hvordan nedlæggelsen af bus til Høll helt konkret vil ramme min familie. Tør slet ikke tænke på alle de ældre i området, som er afhængige af bussen for at kunne komme til lægen, ud at handle osv.

Det er en om’er, Vejle Kommune

Kommentarer(5)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Vores datter bruger bussen hver dag til gymnasiet i Vejle. Hun bliver ramt og ked af det, hvis ruten ikke forsætter gennem Gårslev. Hun er 16 1/2, så der er lange udsigter til hun selv kan køre bil. Vi krydser fingre og håber på det bedste. Pøj pøj til os alle.
    Så rigtigt - vi afskærer vores unge fra at komme på uddannelsesinstitutioner. Man skaber med fuld fortsæt en udkant, det er begrædeligt.
      Det er ikke rart at tænke på den situation, I har udsigt til, Maria.
        Hørt! Min søn bruger også bussen dagligt til Fredericia
          Profil af Bente Weibel
          Sendt af:Bente Weibel
          for 3 år siden
          Vi har 3 børn, som alle tre har gået på henholdsvis gymnasium og handelsskole i Fredericia, 9 år ialt. Jeg håber, at kommende unge får samme mulighed.

            Del

            Sendt af

            Profil af Maria KrammeAf Maria Kramme den 17. oktober 2023

            Nuværende status

            foreslået

            Emner

            Uddannelse og ungdom
            Offentlige tjenester