Kollektiv trafik
Fra "Gentænkning af den kollektive trafik"
Gå til projektet
Onlægning af bybusser er og bliver en forringelse (besparelse), Vejle er desværre på mange områder under afvikling. En by der påstår at det vil være grøn, men hvor man ofrer masser af millioner på vejanlæg og byen bliver ved at sande til i biler. Det bliver en by hvor folk ikke gider bo, til sidst. Så stor en by som Vejle, burde have et effektivt bybusnet , så folk tog bussen i stedet for bil. Det ville bidrage til at byen var grøn. Alt det andet snak fra politisk side, er bare fup og fiduser. Det koster at have kollektiv trafik, men på den lange bane tror jeg det vil gavne byen. Kender flere der har svært ved at tage bussen på arbejde i yderområderne, det kan man ikke byde folk, når man gerne vil have folk i job. Der er stadig mange der ikke har bil. Tak
