Omkring sløjfning af bybus i Engum mm.
Fra "Gentænkning af den kollektive trafik"
Gå til projektet
Jeg må ærligt sige at jeg er målløs over at vores kommune allerede efter ikke engang ét fuldt års drift har tænkt at en bybus i Engum, Bredal og Assendrup er en fiasko. Dette er mennesker, der i mange mange år har været vant til at regionalbussen har kørt Maks 1 gang hver anden time. Alle forældre har bil. I bliver simpelthen nødt til at give det noget tid. Alternativet er at alle skolebørn ikke har en bus ind mod de 7. Klasse skoler de skal gå på og derfor bliver nødt Til at lave uhensigtsmæssige skift eller blive kørt. Engum sogn er et af de sogn der lige nu har størst vækst i tilflyttertal, så hvad med at vi prøver at optimere forholdende for vores yngste og nyeste medlemmer i kommunen...?
