Rute 204 - Gårslev Sogn
Fra "Gentænkning af den kollektive trafik"
Gå til projektet
Det er med stor forundring, at vi erfarer at Vejle kommune agter at fratage borgerne i Gårslev sogn offentlig bustransport. De få afgange, som er på planen fra 2024, betyder ganske enkelt, at få borgere kan benytte bus 204 og derfor bliver næste skridt at bustransporten helt nedlægges. Skal man f.eks. til læge eller på borgerservice, må man tage bussen ved 7 tiden og kommer således til Børkop eller Vejle længe længe før åbningstid. Afgangstiderne passer måske til ungdomsuddannelserne, men vi har forstået, at de ikke tæller med i statistikken. En del borgere benytter læge, tandlæge m.m. i Fredericia. Vores dejlige område Mørkholt, Hvidbjerg, Høll får så slet ikke betjening af offentlig bustransport - Kan det virkelig passe? I Gårslev by bygges der på livet løs og inden længe vil 90 - 100 huse være indflytningsklare. I kommunens udbudsmateriale til køb af byggegrunde står der, at der er busforbindelse til Vejle og Fredericia. Vi er på nuværende tidspunkt bekendt med en familie, som har sat huset til salg og flytter fra byen. Der bliver brug for mange flextaxier , hvilket passer utrolig dårligt med den grønne omstilling. Det må kunne gøres bedre. God arbejdslyst.
