Stikord fra Gruppe L, byvisionsmøde
Fra "Byvision Egtved"
Gå til projektet
- Bronzealdertema er fint som turistemne, men det er ikke et sted man vil flytte efter
- Natur og fællesskab – fælles i naturen – det var de alle enige om
- Egtved skal være en god by at bo og være aktiv i. Hvordan kan byen blive bedre til at byde nye borgere velkommen til og ind i foreningslivet.
- Der er meget fokus på indkørslerne til Egtved, som er triste og ikke imødekommende. Meget trafik af turister mod Billund, der ikke oplever Egtved fra den bedste side
- Søndergade og Dalgade særligt nævnt. Kan man skabe fællesskab om byfornyelsesprojekter?
- Kan man gøre noget ved trafiksikkerheden på de veje?
- Aftensang er til gengæld spærret af, så ingen turister ”finder derind”
- Turisme – glamping, autocampere, wayfinding – kunne være det, der bygger noget ovenpå naturbyen..
