Skip to main content
Vejle Municipality Home

Ændring af Busrute 2

From "Gentænkning af den kollektive trafik"

Go to the project


Prøv med en gennemtænkning i stedet en gentænkning.

Man vil gerne fremme den kollektive trafik. Men det er ikke det, der bliver gjort ved, at flytte stoppestederne ved Knabberup, hvor der er godt 100 husstande, men vælger, at flytte stoppestederne til Kølholt, hvor der er 5 husstande. Dårlig ide. Man skal gå ca 700 m på trafikeret vej uden fortov og lys. Skibetborgere blive afskåret fra bybus til sygehus, Sofiegården og Guldkrog mm.

Comments(4)

Commenting is not possible because this project is currently not active.
Most recent comments have loaded.
Mon ikke der kommer et stoppested på Knabberupvej ved Bygvænget. Ikke alle stop kan nævnes i en køreplan af pladshensyn. Ikke fordi det er sikkerhedsmæssigt bedre - langt fra! Mange har ikke bus til sygehuset, gulkrog m.fl - her hvor jeg bor, skal jeg også skifte bus hvis jeg skulle til de nævnte steder, det må også være muligt for andre.
  • 1 like
@Jakob Hollesen Jeg håber du ret med stop ved Rugvænget. Alt andet vil være hul i hovedet, hvis planene absolut skal ændres. Der er dog fundet plads til 3 stop omkring Præstegårdvej og stop ved hyttebyen og DGI, så det med manglende , har plads i køreplanen, har jeg mine tvivl om. Alle kan selvfølgelig ikke have en direkte linje til, hvor man nu skal hen. Det har vi heller ikke med linje 2, Men hvorfor ødelægge noget, der fungerer. Der skal oprettes ny linje til Stjernekvarteret, så hvorfor ikke lade den køre forbi DGI m.v. Preben
@Preben Erngaard Jeg har i mine to høringsvar foreslået, at linje 6 bytter med linje 2 i vestbyen - mest af alt fordi vi har mange små rollinger med til Skibet skole, som står på Vardevej. Disse børn har man ikke taget højde for.
@Jakob Hollesen Vi er absolut enige.

Share

Posted by

Current status

viewed