Busrute 8 - Tirsbæk bakker
From "Gentænkning af den kollektive trafik"
Go to the project
Jeg vil gerne gøre indsigelse imod, at der er lagt op til ruteændring, således buslinje 8 ikke længere skal gå igennem Tirsbæk Bakker. Her bor rigtig mange familier med børn, der skal til og fra skole/ institutioner og arbejde. I forvejen har man fra politisk side slet ikke sørget for at der er institutioner/ skoler nok i nærområdet, hvorfor det er nødvendigt med transport.
Dernæst synes jeg ligeledes, man fra politisk side (særligt de partier, til højre fra midten) skal tænke over, at mange af de borgere, der bor i Tirsbæk Bakker, bidrager stort til skattebetalingen i kommunen.
Det kan ikke være rigtigt, at bussen ikke går igennem så stort et boligområde, hvor der primært bor børnefamilier, der har brug for transport.
Hvis buslinjen ikke gør, at vores børn kan komme relativt nemt til bussen resulterer det i mere transport i bil, det tager tid, tid der går fra noget andet fx arbejde og dermed i sidste ende mindre skattebetaling.
