Busser til Uhrhøj (rute 6 – 16 - 211) + forslag
From "Gentænkning af den kollektive trafik"
Go to the project
I de nye busruter har man tydeligvis glemt hele ”gamle” Uhrhøj omkring Nordlandsvej, Bakkelyparken og E. T. Jørgensens Vej, som har en høj befolkningstæthed og mange borgere uden bil. Man vil helt nedlægge rute 16, og hverken den nye rute 6 eller rute 211 betjener området.
Kun rute 211 kører forbi Vejle Sygehus og Nørretorv, som er centralt i forhold til apoteker, læger, skoler osv.
Der bliver ingen busdrift i Uhrhøj i weekenden – bortset fra området omkring Mælkevejen.
I mine øjne er de nye busplaner et regulært svigt af Uhrhøjs borgere.
Forslag:
Bevar rute 16.
Eller lad i det mindste bybussen til Uhrhøj skiftevis køre den nye rute 6 og den eksisterende rute 16 på alle ugens dage.
Lad rute 16 og rute 211 køre på hver sit tidspunkt (så de ikke begge kører fra banegården samtidig som nu).
