Skip to main content
Vejle Municipality Home

Centrum i den gamle bydel

From "Byvision Egtved"

Go to the project

Søndergade og Vestergade blev renoveret, fik flotte træer, p-pladser og cykelsti for en del år siden, men cykelstierne på de to gader blev dengang desværre ikke forbundet i centrum. Her er cyklisterne fra Søndergade henvist til at køre ud på vejen belagt med brosten. Det er en hård nyser i et farligt T-kryds, når det samtidig går meget opad.

Jeg ønsker, at cykelstien fra Søndergade videreføres med en blå belægning foran Østergade og videre hen, så den når sammen med den på Vestergade. Ligeledes skulle cykelstien fra Vestergade forbindes med den ned ad Søndergade. Her ville det være super, hvis krydsende cyklister fik en afmærkning (krydsende cyklister) svarende til den i T-krydset ved Aftensang/Østergade.

PS.: Det er vigtigt, at bænken bibeholdes, da den benyttes af mange gående til en lille pause, hvor man kan følge med i bylivet. 

Comments

Commenting is not possible because this project is currently not active.

Share

Posted by

Current status

proposed