Skip to main content
Vejle Municipality Home

Høringssvar på nedlæggelse af busrute 16

From "Gentænkning af den kollektive trafik"

Go to the project

Vi er en familie på Bøgevej 6 i Urhøj som flyttede til Vejle fra Århus for 1,5 år siden. Vi forsøger at leve så klimavenligt som muligt og klare os derfor med en bil og tager alle småture på cykel eller bus.

Da vi flyttede til Vejle oplevede vi en forringelse i forhold til afgange af bybusser. Der skal lige planlægges noget mere end i Århus, da der ikke er så mange afgange.

At Kommunen nu vil spare rute 16 væk , og dermed helt fratage den gamle del af Urhøj kollektiv trafik, er for mig helt uforståeligt og helt i modstrid med kommunens ambitioner om at at være en mere klimavenlig kommune! Ud over at det vil besværliggøre vores hverdag, vil det helt sikkert også føre til flere korte bilture til midtbyen - som i forvejen er proppet med biler. Det er selvfølgelig særligt en stor livsforringelse for dem der slet ikke har en bil. Det er virkelig en ommer!

Comments

Commenting is not possible because this project is currently not active.

Share

Current status

viewed