Jaja det lyder da flot
From "Grønt tillæg til mobilitetsplan"
Go to the project
Jaja det lyder da flot alt sammen..
Har man gennemtænkt det mere end én gang..
Jeg går på arbejde - jeg har kun 1,1 km, så ingen ko på isen der..
Men arbejdede jeg ovenfor bakkerne, og skulle gå eller cykle i regnvejr, snevejr, isende kulde osv, var en bil at foretrække, kan du så ikke bare tage det kollektive trafik spørger den evig kloge..
Nej eftersom jeg er din buschauffør, så har jeg ikke den mulighed, og desværre har Vejle Kommune i deres blodrus valgt at bussen efterhånden ikke skal være en mulighed for dem som har brug for bussen - det vil sige den menige medarbejder, eller den enelige mor, som er nødt til at tage et fabriksarbejde for at kunne få det til at løbe rundt, men de har efterhånden ikke mulighed for at klare sig uden en bil, eller cykel..
Her finder I så også en af Vejles hurdler - I fabler konstant om vi skal cykle - Vejle er altså ikke attraktiv at cykle i - simpelthen fordi Vejle befinder sig i det hul - omend et smukt hul neden for bakkerne, og byen har jo tilladt at udvide sig ovenfor bakkerne.. Det er bare ikke særlig sjovt at cykle på de bakker, men med tiden bliver elcyklerne vel også billigere - eller vil Vejle Kommune give et tilskud - ja jeg tvivler.
Jacob Haugaard lovede ellers medvind på cykelstierne - det bliver vel det næste i lover og selv tror på!?
I vil også gerne have en fredligere midtby - smuk tanke - det må næsten blive som i Kolding, den er godt nok død fordi alt trafik nu er ved Kolding Storcenter - men det kan jeg da godt forstå, at I gerne vil efterligne - det har jo været en kæmpe succes i Kolding, som nu har en midtby der ligner et slumkvarter.. Det må vi da også have, ligesom åen skulle fremlægges fordi Århus gjorde det.. Men okay den ros skal I da have det ser godt ud med åen!
Bilen er kommet for at blive, vil Vejle stadigvæk være den by som folk vælger så skal I nok ikke skræmme folk væk.. At lukke f.eks Kirkegade uden alternativer er prøvet før, en by der sander til, og så får en højbetalt ansat den fikse idé at vi da bare skal have fire bokse at køre i, og så ud på en større omvej for at komme til den næste - så vi kan udose lidt mere Co2 - ja det giver god mening.. Men så er det jo man vælger at køre til andre byer. Byer som ved at kunder er vigtige i byens butikker, byer som ved hvis man ikke skal dø, så skal man være attraktiv - det er Vejle så ikke mere..
Er det vitterlig det Vejle vil?
Kan man få oplyst hvor mange ansatte i Vejle Kommune der selv kommer med bil og ikke til fods.. Tvivler ret mange af de høje herre ude fra landet kommer på deres cykel eller gåben ind til byen, men alligevel skal mening mand tvinges til det!?
Cykler eller går de personer som har lavet det oplæg her dagligt, så de rent faktisk ved hvad de snakker om, eller er det blot gisninger!?
Med venlig hilsen
Jakob Hollesen
