Området ved Casperdam
From "Byvision Egtved"
Go to the project

Området ved Casperdam gøres mere “spændende”:
Nogle store (altså helt store 😊) sten placeres midt i søen, og deri etableres et flot springvand, gerne med lys i de mørke timer.
De gamle træer ved stien/vejen langs museet erstattes af en ny allé, og stien forsynes med lav belysning.
Ved søen - på siden mod museet - opsættes flere bænke-/bordsæt i samme stil som de runde, der står i Skulpturparken i Tørskind. Så skabes der “rum” i sammenhæng med museet.
Vi har også et ønske om at 5. maj stenen fra den lille (nu tilgroede) park ved Østergade 3 flyttes til Casperdam. Den bedste placering ved søen kan kommunens planlæggere sikkert visualisere.
Der kan laves flere tiltag for at gøre området attraktivt ... vores forslag er hermed videregivet.
Ideerne er udarbejdet i fællesskab af Elsebeth Hansen, Doris og Erik Sommerlund, Irene og Hans Jørgen Hjort, og Agnes Jepsen.
