Skip to main content
Vejle Municipality Home

Vejle er pt. kun for cykler om sommeren i godt vejr.

From "Kommuneplan 2025-2037"

Go to the project

Vi fik i efteråret en cykelsti, eller rettere cykelbaner på kærbølling bakke, så der nu er "sikker" skolevej mellem Skibet og Bredsten.

Desværre har man her snart et halvt år efter det blev påtalt endnu ikke formået at finde 10 minutter med tørvejr hvor de manglende striber kunne blive malet. Ej heller har man sørget for effektivt vinterberedskab. Cykelbanerne er blevet opmagasineringsplads for sjap og sne fra bilernes store stykke af vejen, så cyklisterne i perioder med sne og is er henvist til at køre ude på vejen. Er det ikke sne og is der ender derude, er det f.eks. opskyllet sand fra et skybrud, eller blad-smat hele efteråret. Man kan skrive på giv-et-praj, det giver måske afløb for den umiddelbare frustration, og så sker der ikke mere.

Altså er drømmen om at cykle i skole blevet punkteret godt og grundigt, igen. Men nu hvor skolevejen er "sikker" er det kommunale buskort forsvundet.

Hvis I vil have folk til at vælge grønt skal det ikke være på glittet papir og med flotte visioner i byrådssalen, men ude i virkeligheden, der hvor det også regner og sner. Det er hverdagscyklisterne der skal prioriteres, måske endda forkæles. Gerne i en tidlig alder, så de slet ikke når at få den ide at de ikke kan tåle regn og kulde. Det kræver så at forældrene er trygge i de trafikale løsninger.

Det er ikke de midaldrende mænd i spandx der flytter på klimaregnskabet, for de køre til og fra de fine cykelbakker i Ådalen i deres alt for store bil. - Altså om sommeren, når de skal ud og lege det er dem der er i gult. Om vinteren kører de kun i bilen.

Comments

Commenting is not possible because this project is currently not active.

Share

Posted by

Current status

proposed

Tags

Mobility

Location

Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq
Powered by Esri